kostpolitik

På Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole serverer vi ernæringsrig, spændende og velsmagende mad fra både ind- og udland.

Vi har bronzemærket i økologi, hvilket vil sige at 30-60% af den mad, der serveres på skolen er økologisk. Vi anvender friske grøntsager, og vi stræber altid efter at anvende danske produkter i det omfang, det er muligt. Vi følger naturligvis de 10 kostråd.

Vi tilstræber at bage vores brød selv samt at tilberede maden fra bunden for at få de bedste resultater.

Der er mødepligt til de tre hovedmåltider. Det sociale aspekt i spisesalen har høj prioritet, og derfor har eleverne faste pladser som sikrer ro, tryghed og genkendelighed for den enkelte elev.

Måltiderne

Morgenmad: 07.15

Formiddagsservering: 10.00

Middagsmad: 12.30

Ta’ selv frugt og boller: 15.00

Aftensmad: 18.00

Aftenservering: 21.15

DU BLIVER, HVAD DU SPISER!

Vi opererer med tre hovedmåltider: morgenmad, middagsmad og aftensmad.

Morgenmaden består bl.a. af et stort udvalg af morgenmadsprodukter, brød og frugter.

Til middag serverer vi varm mad med en salatbar.

Til aften serveres en lun ret, brød, diverse pålæg og salat.

Derudover tilbyder vi tre mellemmåltider. Og der er adgang til frisk frugt det meste af dagen.

Vi kan og forsøger så vidt det er muligt, at efterkomme specielle behov ift. maden.