Om LGI

HOS OS ER FÆLLESKABET ALTID I CENTRUM!

Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole er en efterskole med 9. og 10. klasse. Vi er beliggende i Vestjylland tæt på Holstebro – og tilbyder selvfølgelig afhentning i Holstebro og Struer.

Det er vigtigt for os, at alle elever får den bedste forberedelse til deres videre studieliv. Derfor arbejder vi hver dag på at tilrettelægge den boglige undervisning, så vi sikrer de bedste vilkår for den enkelte elevs faglige udvikling.

5 SPÆNDENDE LINJEFAG

Du kan opdage nye interesser eller dyrke din yndlingssport i vores 5 spændende og udfordrende linjefag: Design, Spring, Fodbold, Håndbold og Rytme. Vi ved, det kan være svært at vælge blot ét linjefag, så hos os har du mulighed for at vælge linjefag tre gange årligt!

MODERNE FACILITETER

Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole har meget smukke rammer og ligger tæt på Holstebro i Vestjylland. Vi har topmoderne idrætsfaciliteter og nyrenoverede opholdsarealer og værelser. Vi råder bl.a. over et 800 m2 springcenter, fodboldbane, hal, motionscenter og meget mere. Vigtigst af alt, føler man sig hjemme på vores efterskole.

VÆRDIGRUNDLAG

Skolen er en Grundtvig/Koldsk efterskole, hvilket vil sige, at vi lægger vægt på, at vi lever i en fælles kultur, som vi alle har et ansvar for og andel i, og som vi gerne vil opdrage eleverne til at være en aktiv del af. Desuden ønsker vi, at eleverne kan udvikle forståelse for andre kulturer.

Det er vores håb, at eleverne får en oplevelse af at være med i en helhed, og vi vil lære dem, at fællesskabet er vigtigt for den enkelte, og at man hver især må bidrage til, at fællesskabet bliver til gavn for alle.

PERSONLIG UDVIKLING

Igennem vores undervisning og måde at være sammen med eleverne på, er målet at efterskoleåret skal bidrage til både faglig og sportslig – men ikke mindst personlig udvikling.

Vi lægger vægt på at være et trygt og hjemligt miljø, hvor du kan folde dig ud og blive bevidst om egne potentialer. Trygge elever lærer bedst.

Vi vil gøre vores bedste til, at årets mange oplevelser sammen med 125 nye mennesker, sætter et positivt præg på dig som skoleelev og som menneske.