Rejser og oplevelser

Et efterskoleår byder på mange oplevelser!

Og uanset om du er på tur med dit linjefag, spiller kamp mod andre efterskoler eller rejser på skitur med hele efterskolen, vil det være oplevelser, du sent vil glemme.

SKITUREN

Et af efterskoleårets helt store højdepunkter er den årlige skitur. Hvert år i januar tager vi afsted i samlet flok mod det alpine Østrig. De senere år er turen gået til det enestående store skiområde omkring Skt. Johann og Wagrain.

Turen indeholder fem skidage, og du får selvfølgelig undervisning i at stå på ski – eller blive endnu bedre til det. Hver dag er du på skiskole med en gruppe af dine kammerater, og gruppen er sammensat efter niveau. Du får undervisning af både nuværende og tidligere ansatte på skolen, og kun i sjældne tilfælde køber vi undervisning i de lokale skiskoler.

PÅ TUR MOD STÆRKERE BÅND

Et andet af turens formål er at styrke fællesskaberne – både de store og de små. At være på tur i samlet flok åbner op for mange og nye kammeratskaber – godt hjulpet på vej af skiskolerne, de frie timer på pisterne og ikke mindst aftnernes hygge og samvær på hotellet, hvor rammerne er noget forskellige fra de hjemlige.

adventure tur i tjekkiet

Hvert år tager vi også på adventure tur til Spindl i Tjekkiet. I Spindl kommer vi til at opleve den rå tjekkiske natur, når vi i uge 36 skal prøve kræfter med bl.a. klippeklatring, rapelling, mountainbike, sommerbobslæde og downhill scooters. Ud over 4 fede dage i Spindl slår vi også et smut forbi Prag, hvor vi skal rundt og se den smukke hovedstad.