RYTME

Er du vild med rytmisk gymnastik? Vil du gerne med ud på gulvet og slå dig løs? Bevæge dig til spændende musik, arbejde med dit personlige udtryk og gå i dybden med dine bevægelser? På rytmelinjen arbejder vi med alt fra fejesving til kropsbevidsthed og musikforståelse.

Rytmelinjen er for dig, der gerne vil stå på gulvet med dine holdkammerater og shine. I kommer til at danse sammen, svede sammen og grine sammen – men du kommer også i høj grad til at udvikle dig individuelt. Som danser, gymnast og helt personligt.

Linjen er for alle uanset niveau. Vi tilpasser undervisningen og møder alle med de rette udfordringer. Bare rolig; det bliver ikke kedeligt!

BEVÆGELSESMØNSTRE, DANSETRIN OG ANSIGTSMIMIK

Rytmisk gymnastik består af rigtig mange forskellige elementer. Vi arbejder bl.a. med musikforståelse og eksperimenterer med, hvordan forskellige musikgenrer influerer koreografien. Vi dykker selvfølgelig også ned i koreografi, får sved på panden og kommer ud på gulvet. Her eksperimenterer vi med rigtig mange forskellige genrer og trin, så du virkelig bliver udfordret og oplever, hvad din krop kan gøre.

Og så nørder vi rigtig meget gymnastik – og du får opbygget et stærkt fundament med gymnastikkens grundtrin og bevægelsesmønstre.

Glæd dig også til at arbejde med dit personlige udtryk; alt fra ansigtsmimik til positionering af din krop i rummet. Som danser og gymnast er det vigtigt, du kan udtrykke stemninger og følelser, og her skruer vi virkelig op for vores fokus og hjælper dig til en større selvforståelse.

UDFORSK DIG SELV

Netop selvforståelse og kropsbevidsthed fylder meget på Rytmelinjen. Det er nemlig vigtigt, at du kender din krop og forstår, hvordan du bruger den. Det er nøglen for at kunne danse og koordinere din krop.

Derfor har vi stort fokus på at træne din selvbevidsthed for at finde frem til dit personlige udtryk. Og det sker alt sammen i et trygt rum, hvor vi lærer sammen og udvikler os i fællesskab.

FOR DIG, DER VIL LIDT MERE

Fællesgymnastikken fylder meget på Lomborg. Og her spiller Rytmelinjen en helt særlig rolle; vi har nemlig en ekstra serie med i opvisningen, hvor det kun er os på gulvet!

Her får du for alvor lov til at sætte dit præg på opvisningen og får en unik oplevelse, når vi tager på gymnastikturné. Der er nemlig noget helt særligt ved at præsenteret det, du og dine holdkammerater har arbejdet på, foran et rigtigt, levende publikum. Det er en fest uden lige!

I den sidste del af skoleåret, får du derudover mulighed for at deltage i træning på nogle af lokalholdene. Derudover forbereder vi dig også gerne på udtagelsesprøver og hvad der forventes af dig, hvis du drømmer om at blive udtaget til et særligt gymnastikhold.

Elegance og balance

HVORFOR SKAL DU VÆLGE
RYTMELINJEN?

”På Rytmelinjen bliver du mere bevidst om, hvad din krop kan. Du lærer en masse teknik og bliver bedre til det rytmiske bevægelsesunivers – men du lærer også en masse om dig selv. Sammen med dine holdkammerater får du mulighed for at opleve rusen og stoltheden ved at stå foran et publikum. Det er noget helt særligt.”

– Julie Plagborg, gymnastiktræner

Besøg vores andre linjefag