Gymnastik & Idræt

PÅ LOMBORG GYMNASTIK- OG IDRÆTSEFTERSKOLE ELSKER VI GYMNASTIK – OG DET KOMMER DU OGSÅ TIL!

Vi dyrker nemlig fællesgymnastik op til 4 gange om ugen, og uanset om du er nybegynder eller elitegymnast, bliver du en vigtig del af holdet og får en rolle i vores forårsopvisninger.

GYMNASTIK FOR FÆLLESSKABETS SKYLD

Fællesgymnastik skaber fællesskab. For her kommer du til at arbejde sammen med alle skolens elever, på tværs af klassetrin og køn, om et fælles projekt. Alle spiller en rolle, og opvisningerne bliver kun en succes, hvis alle deltager og samarbejder. Flere af vores elever har aldrig dyrket gymnastik før og bliver helt bidt af sporten undervejs.

OPVISNINGER

I løbet af skoleåret vil du lære en masse om grundgymnastik, koordinationstræning og spring, og du vil sammen med dine efterskolevenner være med til at sammensætte de enkelte trin til et helstøbt opvisningsprogram, som vi tager på turné med og viser på 20-25 opvisninger i hele Danmark.

SE OPVISNINGSPLANEN FOR 2023 HER!

UFORGLEMMELIGE OPLEVELSER

Forårsopvisningerne er et af skoleårets helt store højdepunkter, hvor du får lov til at stå blandt dine efterskolevenner foran et rigtigt, levende publikum. Det er en uforglemmelig oplevelse for alle, der er med!

I skoleåret 2024/25 får du som elev en ekstra stor oplevelse – nemlig DGI Landsstævne 2025!

ENDNU MERE GYMNASTIK?

Hvis du ikke kan få nok af gymnastik, tilbyder vi desuden rytme- og springgymnastik som linjefag

Læs mere om de forskellige muligheder her:

Rytme som linjefag

Spring som linjefag