Fodbold

Elsker du at spille fodbold?

På vores fodboldlinje kan du blive en del af holdet – uanset om du er nybegynder eller elitespiller. Du skal blot have lyst til at spille en masse fodbold – og mod på at udvikle dig både som fodboldspiller og holdkammerat.

Vi spiller med i efterskolernes fodboldturnering, træner sammen med lokale klubber og spiller i DBU-turneringer for både drenge og piger.

VI DYRKER SPILLEGLÆDEN

Træningen på LGI tager udgangspunkt i dit niveau, så du får undervisning, der passer til dig. Vi har altid spilleglæden i centrum, så du har det sjovt, mens du træner. Det er nemlig sådan, du lærer bedst og udvikler dig mest.

Træningen foregår altid i en kombination af ”mig og bolden” og ”os og bolden”. Det betyder, du både får trænet dit individuelle spil og spillet med dine holdkammerater. Du vil altid være klar over processen og få rådgivning til, hvordan du opnår dine mål.

Fodbold, Fællesskab, Fremtid

På fodboldlinjen bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor spilleglæden er i centrum. Vi træner 3-4 gange om ugen, og træningen er delt op i pige- og drengehold.

Du får grundig vejledning og undervisning af efterskolens trænere, som har en høj DBU træneruddannelse.

HVERDAGEN PÅ EN EFTERSKOLE MED FODBOLDLINJE

Glæd dig til at trække i spillertrøjen og repræsentere DIN efterskole, når vi er ude at spille fodboldkampe og turneringer. Du kommer til at møde andre skoler og efterskoler og få oplevelser, der adskiller sig fra den almindelige hverdag på efterskolen.

Vi besøger også superliga-klubber og ser både træning og kampe.
Du kan f.eks. opleve FC Midtjylland og Randers FC, hvor vores A-licens træner er ansat som talentscout.

Teknik og taktik

HVORFOR SKAL DU VÆLGE FODBOLDLINJEN?

På Lomborg får du masser af tid på banen og med bolden. Du bliver en del af et stærkt hold, hvor vi jubler, jamrer, fejrer og falder sammen. Energien er virkelig noget helt særligt, og du kan ikke undgå at blive smittet af fodboldfeberen – uanset dit niveau!

SAMARBEJDE MED
LOKALE KLUBBER

Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole har gode sportsfaciliteter og faciliteter til fodbold; en fantastisk græsplæne, styrkelokale, hal og et topmoderne springcenter. Vi planlægger desuden at anlægge en kunstgræsplæne til skoleåret 24/25. Du har derfor alle de bedste forudsætninger for at dyrke den idræt, du elsker.

Du får også mulighed for at blive medlem af en lokal fodboldklub, mens du går på skolen.

Efterskolelivet vil selvfølgelig stadig være i højsædet, men gennem den lokale fodboldklub kan du spille kampe i DBU-regi, møde andre fodboldglade unge – og spille endnu mere fodbold! Det mener vi giver en god træningskombination.

Besøg vores andre linjefag

UDFOLD DIG