Spring

Vilde spring. Styrketræning. Højt tempo. Følelsen af at flyve gennem luften og føle sig helt og aldeles vægtløs.  Dét og meget mere får du på Springlinjen. Her nørder vi teknik og træner udholdenhed for at kunne flyve både højere og vildere. Alt sammen i et helt særligt fællesskab.

Springlinjen er for dig, der elsker springgymnastik. Dig, der har trænet i mange år, eller dig der lige er begyndt. Du behøver ikke kunne lave så meget som en kolbøtte, når du kommer – men du skal have både lysten og gejsten til at udfordre dig selv og give helt slip på både tyngdekraft og begrænsninger.

Linjen er for alle uanset niveau. Vi tilpasser undervisningen og møder alle med de rette udfordringer. Bare rolig; det bliver ikke kedeligt!

TEKNISK NØRDERI OG STÆRK GRUNDFORM

Et godt spring har utrolig mange delelementer. Fra tilløbet til afsættet, selve springet og landingen. Alle elementer kræver teknisk opmærksomhed og træning – og det får du her! Vi elsker nemlig at nørde i bund og finde ud af, hvordan det bedst mulige tilløb kan forme din tur op i luften. Den viden giver dig de allerbedste muligheder for at udvikle dig som springgymnast.

Derudover bruger vi også tid på både tilvænning og styrketræning. Du behøver ikke være bomstærk for at være en dygtig springer, men du skal stadig træne for at undgå skader. Vi træner både mobilitet, smidighed og styrke.

Alt sammen foregår i topmoderne springfaciliteter med både stortrampoliner, fasttrack-bane og skumgrave.

ET STÆRKT SAMMENHOLD

Springgymnastik er i høj grad en solosport. Det er en sport, hvor du dygtiggør dig personligt og udvikler dig som springer. Men det betyder ikke, der ikke er et væsentligt sammenhold!

Tværtimod arbejder vi fokuseret med at skabe et stærkt fællesskab, hvor du kan føle dig tryg til at eksperimentere og slå dig løs. Det gør vi gennem tillids- og samarbejdsøvelser og forskellige gruppeopgaver. Du vil opleve, at undervisningen kan rumme alle; fra dig, der springer for allerførste gang til dig, der drømmer om en fremtid på et gymnastikhold. Vi ved nemlig, at forskelligheden gør os stærkere!

OPNÅ DINE MÅL

I løbet af efterskoleåret sætter du en række personlige mål for dine spring, som vi arbejder henimod. Du kommer til at rykke dig og udvikle dig fra dit udgangspunkt og få en masse fantastiske oplevelser; fra de mange opvisninger til timerne i hallen, hvor vi springer og griner sammen.

I slutningen af efterskoleåret arbejder vi også med din personlige målsætninger. Vi taler også udtagelse til gymnastikhold, og du bliver forberedt på hvilke krav, der sættes til dit niveau. Og drømmer du ikke om holdudtagelser, springer vi selvfølgelig bare videre!

Elegance og balance

HVORFOR SKAL DU VÆLGE
GYMNASTIKLINJEN?

”På Gymnastiklinjen bliver du mere bevidst om, hvad din krop kan. Du lærer en masse teknik og bliver bedre til det rytmiske bevægelsesunivers – men du lærer også en masse om dig selv. Sammen med dine holdkammerater får du mulighed for at opleve rusen og stoltheden ved at stå foran et publikum. Det er noget helt særligt.”

– Julie Plagborg, gymnastiktræner

Besøg vores andre linjefag