Håndbold

Vil du have personlig og sportslig udvikling, vejledning af trænere med ligaerfaring, massevis af kampe og et stærkt fællesskab?

Alt det – og mere til – får du på efterskolens Håndboldlinje! Vi spiller håndbold 3-4 gange om ugen, og alle kan være med, uanset om du er erfaren håndboldspiller eller nybegynder. Det vigtigste er blot, at du har lysten og glæden ved at spille. Træningen på Håndboldlinjen er opdelt i et pigehold og et drengehold. Begge hold deltager i Efterskoleturneringen, Vestjysk Mesterskab og 4-skole cup

BLIV EN DEL AF HÅNBOLDFÆLLESKABET

Fællesskab og holdånd er altafgørende i håndbold. Derfor er det vigtigt, at du ved, at holdet kommer før den enkelte. På Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole har vi et særligt fokus på det kollektive samspil, og i træningen dækker vi grundprincipper i både forsvar og angreb; herunder skudtræning, kaste/gribe-øvelser, fintespil, kontraøvelser, målmandstræning.

Glæd dig til for alvor at mærke fællesskabet og adrenalinsuset, når vi trækker i kamptrøjen og spiller kampe mod andre efterskoler. Her vil du opleve, at alle på banen har en vigtig rolle i det fælles spil.

OPLEV LIGA -KAMPE PÅ NÆRT HOLD

Du er i trygge hænder på håndboldlinjen. Du bliver nemlig trænet og guidet af to trænere med ligaerfaring; Rasmus Porup, som spiller for Lemvig-Thyborøn og Jonas Porup, som spiller for TTH Holstebro. Det betyder, du får undervisning i topklasse – og at du får mulighed for at se dine trænere folde sig ud, når vi tager ud og ser dem spille i ligakampe og efterfølgende analyserer taktikken.

NIVAUEDELT TRÆNING OG NYE TRICKS

På håndboldlinjen tilbyder vi træning, der rammer netop dit niveau, så du kan blive en bedre spiller. Uanset dit udgangspunkt vil du udvikle dig og modtage personlig vejledning. Du kommer til at spille en masse håndbold, tage på sjove ture med dine holdkammerater og lære en masse nye tricks.

Og hvis du ikke kan få nok af håndbold, står vores flotte hal altid åben, så du kan spille med dine venner og dyrke din yndlingssport i din fritid, ligesom du frit kan benytte vores styrketræningslokale til at opbygge ekstra styrke.

Teknik og taktik

HVORFOR SKAL DU VÆLGE HÅNBOLDLINJEN?

”Vi spiller altid håndbold med et smil på læben. Uanset dit niveau får du mulighed for at udvikle dig, og du får personlig vejledning til at opnå dine mål. På Håndboldlinjen bliver du også en del af et tæt fællesskab, hvor alle spiller sammen, hepper på hinanden og tager på sjove udflugter.”

– Rasmus Porup, viceforstander og håndboldtræner

Besøg vores andre linjefag