Valgfag

Er du vild med volleyball? Drømmer du om at lære at sy? Eller vil du spille i band sammen med dine venner? Uanset hvad du brænder for, har vi et valgfag, der passer dig!

På Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole vælger du valgfag tre gange om året. Du har dit valgfag i 2 x 45 minutter om ugen.

Vores udbud af valgfag på efterskolen varierer fra år til år, men her er et lille udpluk af dette års muligheder:

Dyrk dine
interesser – eller afprøv nye

hop hen til dit valgfag her

BADMINTON

Vil du spille en masse badminton? Nu har du chancen! I dette valgfag spiller vi både single, mixed og double. Vi deltager også i turneringer og viser andre skoler alt det, vi har lært. Vi deltager bl.a. i 4-skolecuppen.

DANS

Dans er valgfaget for dig, der gerne vil blive bedre til gymnastisk dans. Glæd dig til at være med, når musikken bliver skruet op, og alle er ude på gulvet. Du lærer at bruge din krop på nye måder og udvikler dig som gymnast.

STYRKETRÆNING

Har du lyst til at se, hvor stærk du er? Kunne du godt tænke dig sixpack, stærke ben eller store overarme? Alt det kan du få i styrketræning! Her modtager du undervisning i træningsteknikker, programlægning og fysiologi. Vi prøver teknikkerne på egen krop og ser på, hvordan træning påvirker kroppen.

DU BESTEMMER
HELT SELV

FODBOLD FOR ØVEDE

Du har spillet fodbold før og vil måske gerne blive ved, eller blot holde det ved lige, så er valgfaget Fodbold for Øvede måske noget for dig.

Vi træner og spiller fodbold 2 gange om ugen og er vil være mulighed for at spille kamp mod andre efterskoler.

MOUNTAINBIKE

Mountainbike er for dig, der vil have fart og action. Her har du mulighed for træning i Klosterheden, der ligger lige i baghaven. Du bliver undervist i teknik- og tempotræning. Det er muligt at deltage i de lokale løb. Vi samarbejder med den lokale cykelklub, og derfor er det muligt at få en ekstra undervisningstime, hvis MTB virkelig er noget for dig.

BASKET

LGI basket er et valgfag med mulighed for klubtræning. På LGI samarbejder vi med Lemvig Basket, der bl.a. stiller deres professionelle trænere til rådighed.

Har du lyst til at spille kampe, kan det lade sig gøre både på efterskolen, men også hos Lemvig Basket, hvor du kommer til at spille på deres klubhold.

Noget for
enhver smag

Musik

Bliv en del af skolens eget lille husorkester! Du får mulighed for at spille ved diverse arrangementer på skolen og vise dine skolekammerater og udefrakommende gæster alt det, du har lært.

SPRING ØVEDE

Har du mod på at lære saltoer, kraftspring og flik-flak? Vil du gerne udvikle dig som gymnast? Så er dette valgfaget for dig! Alle kan være med – vi garanterer udfordringer, hvis blot din motivation er i top.

E-SPORT

Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole er en efterskole med eSport, der tilbyder seriøs undervisning. Vi spiller hovedsageligt LoL og CS:GO, men du har selvfølgelig indflydelse og kan være med til at bestemme, hvad vi spiller!

eSport på efterskolen er for alle – men det er en fordel, hvis du har spillet før. Undervisningen foregår i vores hyggelige eSportslokale, som er udstyret med 15 gamer PC’er.

Der er også plads til, at du kan tage din egen computer med, hvis du foretrækker det.

PIGESPRING

Elsker du at springe på baner og trampoliner i alle størrelser? Eller vil du bare gerne lære hvordan man springer?

På Pigespring kan alle være med uanset niveau, så længe du er en pige.

Vælger du Pigespring som valgfag, går vi sammen i springcenteret til nogle sjove, svedige og udfordrende timer med ægte tøseånd og fuld skrue på spring.

Udforsk eller
fordyb dig

Volleyball

Elsker du at spille volleyball? Vælg det som valgfag og spil det sammen med dine efterskolekammerater. Volleyballholdet deltager i 4-skole cup, og du får mulighed for at løfte dit taktiske og tekniske niveau.

OUTDOOR

Udeliv. Naturoplevelser. Og fuldt fokus på overlevelsesevnerne.

Med det her valgfag kommer du med ud og får masser af oplevelser, action og fart over feltet.

MINDFULNESS

Et vaskeægte åndehul midt i en travl efterskolehverdag.

Mindfulness er valgfaget for dig, der gerne vil ned i gear. Trække vejret dybt. Og mærke dig selv, dine tanker og din krop. Her arbejder vi med kropsbevidsthed og afslapningsøvelser – og vi bliver klogere undervejs!