FACILITETER

LOMBORG GYMNASTIK- OG IDRÆTSEFTERKOLE ER EN MODERNE SKOLE

Her får du de bedste rammer til at lære, dyrke din yndlingssport og føle dig hjemme. Herunder kan du danne dig et overblik over skolens mange faciliteter – men det allerbedste er selvfølgelig at se skolen med egne øjne.

Kig forbi til en af vores besøgsdage for at mærke stemningen og opleve, hvordan vores skole summer af glade elever og sjove aktiviteter.

SPRINGCENTER

Vores topmoderne springcenter er på 800 kvadratmeter og indeholder 5 stortrampoliner, hvoraf den ene har landing til løsskumsgrav, de 4 andre med landing til 2 springgrave på hhv. 6 x 8 meter og 6 x 6 meter. Hertil kommer 15 meter lang fasttrack med justerbar hårdhed, 2 bungyseler og 6 kamera/fladskærme, hvor man med forsinkelse kan se sine spring. Med sit store frie gulvareal kan springcenteret også benyttes til rytmisk gymnastik.

HALLEN

Vores hal danner rammen omkring mange af skolens aktiviteter. Her spiller vi bl.a. badminton, volleyball og dyrker gymnastik – ligesom hallen har en fuldstørrelse håndbold/fodboldbane.

FOYER MED FORSKELLIGE AKTIVITETER

Vores foyer er forbundet med hallen og skolen. Det er et stort og hyggeligt lokale med højt til loftet og danner rum for både undervisning og fritidsbeskæftigelser. Desuden er foyeren udstyret med bl.a. en storskærm og bordtennisbord – og det kan virkelig samle vores elever!

GYMNASTIKSAL

Gymnastiksalen er en traditionel gymnastiksal udstyret med spejlvægge. Salen bruges hovedsageligt til rytmisk gymnastik – selvom der faktisk ligger en tildækket, men funktionel springgrav, i den ene ende.

STYRKETRÆNING

Vores nyligt renoverede fitnesscenter rummer alt det nyeste udstyr. Her er både cykler, romaskiner, løbebånd og Cross Fit-udstyr i alle mulige afskygninger.

DESIGNLOKALER

Vi har også rig plads til kreativitet!

Designlinjen breder sig over flere lokaler for at få plads til alle aktiviteterne. Der er et veludstyret sylokale, male- og glasværksted med egen glasovn samt et vådrumslokale til bl.a. stoftryk. Lokalerne er så hyggelige, at de ofte er fyldt med snakkende elever i fuld gang med kreative projekter – selv efter dagens undervisning er stoppet.

FOREDRAGSSAL

Vi bruger ofte vores flotte foredragssal. Her er der både morgen- og aftensang, ligesom den daglige undervisning ofte flyttes hertil pga. storskærm og AV-udstyr. Foredragssalen er et naturligt samlingspunkt, og i weekenden omdannes den ofte til en hyggelig biograf.

E-SPORT

I vores E-sportslokaler står 15 nyindkøbte gamer-PC’er – og der er også plads til elevernes egne. Lokalet er dekoreret med CS:GO-tema, ligesom der også er en PS-4, hvis der er brug for afveksling i pausen. Skolen råder over 1GB fiberforbindelse, og vi har fiberbackbone på ”hovedvejene”.

UDEAREALER

Vi har vores egen fodboldbane, der har navnet LGI Arena. Banen er hurtigt klar om foråret, ligesom der kan spilles på den langt hen i efteråret. Foruden fodboldbanen finder har vi også beachvolley, petanque, bålplads og mange andre hyggelige steder.