9. klasse

9. klasse på Lomborg er et skoleår for dig, der søger faglig udvikling. Dig, der vil kombinere efterskolelivet med seriøs forberedelse til din ungdomsuddannelse, iværksætteri og fællesskab.

På Lomborg Gymnastik- og Idrætsefterskole får du på mange måder undervisning og eksaminer, som du kender det – bare tilsat lidt ekstra krydderi i form af et stærkt fællesskab, personlig udvikling og nye venskaber. Vi sætter en ære i at give dig en solid faglig base, samtidig med at vi tilbyder en unik efterskoleoplevelse, der ruster dig til fremtiden.

Faglighed og trivsel i fokus

Vi følger det samme pensum og de samme krav som folkeskolen – og du afslutter selvfølgelig 9. klasse med de officielle afgangsprøver. Vores fokus er dog ikke kun på det faglige; trivsel og en god skoleoplevelse er mindst lige så vigtige.

Naviger i en kompleks Verden

Målet med vores undervisning er at forberede dig på din videre uddannelsesvej og livet efter efterskolen. Vi ønsker at uddanne unge mennesker, der kan navigere i en kompleks verden og træffe informerede valg. Selvom der er lidt mindre råderum til projektorienterede aktiviteter i 9. klasse på grund af de nødvendige fag og prøver, sikrer vi stadig, at der er plads til spændende projekter som filmuge og iværksætteri, som giver dig mulighed for at udfolde dine kreative og innovative sider.

FØLG MED

HAM KENDER VI 🥳
I går blev vores pigehåndboldtræner Lasse Man of the Match i kampen mod Århus HC i åbningskampen i 1. Division. 💪🏻@lemvigthyboron håndbold er en af vores gode samarbejdspartnere, som bl.a. skal hjælpe os med vores håndboldcamp til vinter. 🤾🏼 Men stik lige Lasse et like for den præstation 👍🏻
Starten er gået til et nyt efterskoleår og til #lemvigbyløb - kan du finde nogle fra #lgi2425
2 fantastiske uger er gået, og vi har allerede oplevet en masse!