april 23, 2024

GODT BEGYNDT

Kære forældre til elevhold 19/20

Det er en stor dag i dag. Og en travl dag. Og en dejlig dag. Vi er langt om længe kommet igang igen. Og vi er kommet godt igang. Sjældent har jeg da oplevet en flok være så glade og samtidig så spændte. Men de har gjort det godt. De er så meget med på, at det kræver en ekstra indsats, for at kunne gennemføre resten af skoleåret. Og det er jo det bedste udtryk for, at de gerne vil være sammen. Der er meget, der skal læres og indøves. Men det kommer og det kommer hurtigt. Rutinerne bliver hurtig en del af den kultur, de havde bygget op og så er det jo rigtig efterskole igen.
De skal dog vide, at vi mener det, når vi siger, reglerne skal overholdes. Derfor er der en del instruktion. Vi skælder ikke ud. Vi vejleder og de tager godt imod.

Rent praktisk kommer Kristi Himmelfarts ferien allerede på torsdag. Som udgangspunkt anbefaler vi, at eleverne bliver den første weekend. Omvendt respekterer vi, hvis der er planer i familien, der gør, at nogle skal hjem. Der kan også være nogle, der simpelthen trænger til at komme hjem. Så kan de vælge at tage hjem allerede onsdag kl. 17.00. De kan også vælge, at tage hjem fredag kl. 15.15. Uanset, hvad de måtte vælge, gælder så, at det er egen transport. Lomborg bussen er ikke sat ind endnu. Og der gælder, at de skal være tilbage på skolen igen søndag mellem 20.00 og 21.30.
Vi håber dog, at så mange så mulig bliver.

Alt for nu. Godt begyndt – med de mest fantastiske elever – er jo halv fuldendt..