september 19, 2024

Mød to Lomborg-elever

Et nyt skoleår nærmer sig. Læs med nedenfor og mød nogle af vores nuværende elever. Hør om deres oplevelser med efterskolestart og få deres bedste råd.

Linus, 10 klasse, årgang 2023/2024
“Jeg ville gerne gå på efterskole for at lære mig selv bedre at kende og for at møde en masse nye mennesker. Og selvfølgelig også for at udvikle mig i min yndlingssport – håndbold – og blive klar til uddannelse.

Inden jeg startede var jeg lidt nervøs for, om jeg ville passe ind og få venner. Det er man vel altid. Men det har bare været så fedt, og tiden er gået så stærkt!

Jeg vil altid huske sammenholdet på Lomborg. Stemningen, når vi er ude til kampen eller hænger ud i weekend. Fællesskabet er helt utroligt.

Hvis jeg skulle give ét godt råd til kommende elever, vil jeg sige, at man ikke skal være nervøs. Man kommer så hurtigt på plads, og der er så mange elever på skolen – en masse, som man kommer til at snakke med.

Og så vil jeg sige; husk at pakke en god hovedpude, godt humør og et joggingsæt!

Frederikke, 10 klasse, årgang 2023/2024

“Jeg ville egentligt ikke på efterskole til at starte med, for jeg har aldrig været super social. Men det lød så fedt, og min søster har også gået på Lomborg – og elsket det! – og så tog jeg altså også chancen.

Inden jeg startede, vidste jeg godt, det ville være svært for mig, og jeg døjede også en del med hjemve. Men nu synes jeg, det er den bedste beslutning, jeg nogensinde har taget.

Jeg har kun fået positive ting ud af mit år på Lomborg. Jeg har lært så meget og fået så meget ud af det. F.eks. ved jeg nu, at alting tager sin tid, og det er OK at give det tid. At man kan få meget ud af at være åben omkring, at man har det svært. Der er altid nogle, som gerne vil hjælpe og tale – både lærere og venner.

Hvis jeg skulle give et godt råd til andre efterskoleelever, vil jeg sige, at det er helt OK, at det er svært i starten. Man kommer ud på den anden side, og alle har fortjent et godt efterskoleophold. Det er once in a lifetime.

Og når det kommer til pakkelisten, skal man huske; Nudler, vaskepulver – og en masse rene strømper. Man bruger af en eller anden grund vildt mange strømper!”