april 23, 2024

VI SES OM 14 DAGE!

Kære forældre til elevhold 19/20

Det er for os alle en lidt mærkelig, afventende tid. Vi står i en form for tomrum, vi ikke selv helt er herrer over. Den sidste uge har budt på mange forskellige beskeder, ændringer, forhåbninger og endelig en klar besked om, at skolen lukker i 14 dage. Og det kan vi så forholde os til. Ikke fordi vi er glade for det, men fordi det er helt konkret og fordi det giver mening at stå sammen om at løse et stort problem. Og det giver mening at skærme de svageste i samfundet så godt så muligt, mod en sygdom, vi ikke helt kender endnu.

Selvom man godt kan forstå meningen bag, ja så ændre det jo ikke ved, at det er et drastisk indgreb i et efterskoleår. Et indgreb i det, der for eleverne, indtil videre har været et fantastisk år og som jo ikke kommer tilbage. Og som har betydet aflyste opvisninger. Så selvom man godt kan forstå meningen, ja så må man også godt være ked af det. Og det er eleverne og det kan jeg godt forstå. Det er vi andre også. Vi kommer til at savne dem.
Men heldigvis kommer de tilbage igen. Og til den tid, er vi parate med masser af undervisning og forhåbentlig, masser af opvisninger.
Indtil da vil vi bede jer om at hjælpe os med at huske eleverne på de beskeder de har fået mht. undervisning på intra. De skal i de næste 14 dage følge deres skema i de boglige fag og hver dag gå ind på intra og tjekke beskeder fra faglærere, samt tjekke ugeplanen i de forskellige fag. Vi vil tilgodese behovet for at skulle lave skemaet en del om, når de kommer tilbage, ved at undervise så meget som det er muligt over intra de næste 14 dage.
I den forbindelse er I jo meget velkomne til at kontakte de forskellige faglærere med spørgsmål etc.
Vi vil ligeledes være aktiv på facebook med forskellige opslag og indslag, som de/I gerne må følge med i. Og jeg vil selvfølgelig løbende holde jer opdaterede via mails.

Jeg vil håbe, den næste tid må blive god for jer på trods af de trælse omstændigheder. Pas på jer selv og jeres fantastiske børn. Hvis det overhovedet er muligt for jer, så indskærp for dem, det helt afgørende råd, der er kommet: lad være med at samles i større grupper. Lad være med at mødes på kryds og tværs af forskellige grupper mens I er hjemme. Der er givetvis meget, der frister mens de er hjemme, men skal vi det her til livs, er vi nødt til at gøre vort bedste for at følge de anvisninger, myndighederne kommer med.
I den forbindelse vil jeg selvfølgelig også bede om besked, hvis det uheldige skulle ske, at en eleverne eller en i den nærmeste familie til en elev, skulle blive smittet.

Med håb om, at vi snart er ovre det værste.